Σελίδες

Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012

ΓΛΩΣΣΑ - Περιγραφή, Ενότητα 1

ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

(Πώς κάνουμε μία περιγραφή)


1. Συνήθως γράφουμε σε χρόνο Ενεστώτα
(εκτός αν η περιγραφή αφορά σε κάποιο αντικείμενο του παρελθόντος, οπότε χρησιμοποιούμε Παρατατικό).

2. Ξεκινάμε την περιγραφή από τα έξω προς τα μέσα και από την συνολική εικόνα προς τις λεπτομέρειες.

3. Εμπλουτίζουμε τον λόγο μας με επίθετα και επιθετικούς προσδιορισμούς.
Χρησιμοποιούμε (αναγκαστικά, λόγω περιγραφής) τοπικούς προσδιορισμούς.

4. Γράφουμε:
  • Πώς το λένε 
  • Τι είναι 
  • Πού βρίσκεται 
  • Πώς είναι εξωτερικά (γενική εικόνα, σχήμα, μέγεθος, χρώμα, κλπ.) 
  • Πώς το αποκτήσαμε (αν είναι δικό μας) 
  • Από τι είναι φτιαγμένο 
  • Πού χρησιμοποιείται και με ποιον τρόπο 
  • Κάποια περιστατικά που σχετίζονται με αυτό. 
5. Συνήθως τελειώνουμε με κάποια συναισθήματα και σκέψεις για τα παραπάνω.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - Κεφ. 3, Γεωγραφικές Συντεταγμένες

Πατήστε με το ποντίκι σε οποιοδήποτε σημείο του χάρτη θέλετε, για να σας εμφανιστούν οι γεωγραφικές συντεταγμένες του τόπου. Θυμηθείτε: N (North) για τον Βορρά, S (South) για τον Νότο, E (East) για την Ανατολή, W (West) για την Δύση.
Αν πατήσετε το κουμπάκι 
θα σας ανοίξει το Google maps για να μεταφερθείτε στο μέρος που επιλέξατε.


(Το είδαμε στο 3ο Δ.Σχ. Μεγάρων.)



Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012

ΦΥΣΙΚΗ - Δυνάμεις: Τελικά, πόσο ζυγίζει ένας αστροναύτης;


Η μάζα και το βάρος είναι δύο διαφορετικά μεγέθη:

Η μάζα είναι η ποσότητα της ύλης που περιέχεται σε ένα σώμα. Πιο απλά, το άθροισμα των μορίων (όλα τα μόρια, δηλαδή) ενός σώματος αποτελούν την μάζα του.
Την μάζα την μετράμε σε κιλά.

Το πόσο ζυγίζει ένα σώμα, δηλαδή η δύναμη με την οποίαν έλκει το σώμα η Γη, είναι το βάρος του.
Το βάρος το μετράμε σε Newton (Νιούτον) προς τιμήν του Νεύτωνα (ναι, αυτόν, με το μήλο που του έπεσε στο κεφάλι).

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

ΙΣΤΟΡΙΑ – Ραφαήλ: “Η σχολή των Αθηνών”

(Κάνετε κλικ στις λεζάντες, για να βλέπετε τις εικόνες σε μεγέθυνση)
Ο Ραφαήλ (ή Ραφαέλο) ήταν Ιταλός ζωγράφος και αρχιτέκτονας της τελευταίας περιόδου της Αναγέννησης.

ΦΥΣΙΚΗ – Φ.Ε. 2, Οι δυνάμεις


ΚΛΙΚ στην εικόνα, για λίγη θεωρία...
.

Τις δυνάμεις δεν μπορούμε να  τις δούμε ή να τις ακούσουμε, μπορούμε όμως να τις αντιληφθούμε από τα αποτελέσματά τους.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Κεφ. 6, Πολλαπλασιασμός


Ας κάνουμε εξάσκηση στον πολλαπλασιασμό, παίζοντας!
ΚΛΙΚ στην εικόνα και ακολουθήστε τις οδηγίες:
.
Και ένας διαφορετικός τρόπος για τον πολλαπλασιασμό. Μας έρχεται από την Κίνα. Εντυπωσιακός!

ΓΛΩΣΣΑ - Ενότ. 1, Ζαγοροχώρια (φωτογραφίες)

Τα Ζαγοροχώρια είναι ομάδα χωριών στον νομό Ιωαννίνων, στην Β.Δ. Ελλάδα:

Έκθεση παλαιών χαρτών του ελλαδικού χώρου (φωτογραφίες)

(Αναδημοσιεύουμε από το συγγενικό blog του 115ου Δ.Σχ.: http://d.daskalosda.gr)

Την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου, τα τμήματα της Στ΄ τάξης του σχολείου μας θα επισκεφθούμε το ίδρυμα Θεοχαράκη.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Κεφ. 3, Μετατροπή δεκαδικών σε κλάσματα, και αντίστροφα

Μαθαίνουμε παίζοντας!

Ας δούμε πώς αντιστοιχίζονται τα δεκαδικά κλάσματα σε δεκαδικούς αριθμούς.
Φτιάξτε οποιοδήποτε κλάσμα θέλετε (κάτω δεξιά) και πατήστε “Calculate” για να μετατραπεί αυτόματα σε δεκαδικό αριθμό!

ΚΛΙΚ στην εικόνα:

ΓΛΩΣΣΑ – Τα ψάθινα καπέλα

Δείτε ένα απόσπασμα της τηλεοπτικής σειράς της ΕΡΤ, του 1995, “Τα ψάθινα καπέλα”, από το ομώνυμο βιβλίο της Μαργαρίτας Λυμπεράκη.

Παρακολουθήστε το απόσπασμα που αναφέρεται στο σχολικό βιβλίο, από το 11.25΄ έως το 13.35΄.

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – Περιφορά της Γης

Ένα μικρό βίντεο (1 λεπτού) που δείχνει ταυτόχρονα την περιστροφή και την περιφορά της Γης γύρω από τον εαυτό της και τον ήλιο αντίστοιχα καθώς και την περιφορά της Σελήνης γύρω από την Γη.

ΚΛΙΚ στην εικόνα:

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ – Η περιστροφή της Γης

Και για να μην ξεχνιόμαστε:
Περιστροφή λέμε την κίνηση της Γης γύρω από τον εαυτό της, ενώ περιφορά λέμε την κίνησή της γύρω από τον ήλιο!

Α. ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΓΗΣ

Κάντε ΚΛΙΚ στην εικόνα για να δείτε την εφαρμογή.
Πατήστε το πάνω βέλος για συνεχή κίνηση.
Πατήστε το κάτω βέλος για αποσπασματική κίνηση.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Δεκαδικοί αριθμοί

ΠΑΙΧΝΙΔΙ 1 (στα αγγλικά)
Βρείτε την αξία της θέσης των δεκαδικών ψηφίων

Πατήστε “Start”. Θα εμφανιστεί στο κουτάκι ένας δεκαδικός (decimal στα αγγλικά).
Πατήστε στα κίτρινα κουμπάκια από κάτω τους αριθμούς που δείχνουν δέκατα (tenths), εκατοστά (hundredths), χιλιοστά (thousandths) και δεκάκις χιλιοστά (ten-thousandths).
Κάντε κλικ στο “Check answer” για να δείτε τι καταφέρατε.

ΚΛΙΚ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στο παιχνίδι:


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ – Φυσικοί αριθμοί

Φυσικοί αριθμοί λέγονται οι αριθμοί που μπορούμε να βρούμε και να μετρήσουμε στην φύση, δηλαδή οι αριθμοί: 0, 1, 2, 3, 4, 5, …, 100, …, 1000, …, 1.000.000, …, 500.000.000, … (και πάει λέγοντας…).

ΠΑΙΧΝΙΔΙ 1


Υπολογίστε σωστά την απόσταση από την βάρκα (σε φυσικούς αριθμούς) για να σώσετε τον άνθρωπο που πνίγεται!

ΙΣΤΟΡΙΑ – Κεφ. 2, Εξερευνήσεις

Διαδραστικός χάρτης των εξερευνήσεων (δυστυχώς, στα αγγλικά…)

Πατήστε πάνω σε όποια γραμμή του χάρτη θέλετε για να επιλέξετε διαδρομή και να δείτε πληροφορίες για την πορεία του εξερευνητή που επιλέξατε.
Μπορείτε να επιλέξετε χρονολογία από το κάτω μέρος του χάρτη. Μπορείτε να μεγεθύνετε τον χάρτη (στην επιλογή κάτω δεξιά).

ΙΣΤΟΡΙΑ – Αναγεννησιακή μουσική

Ακούστε μουσική από την εποχή της Αναγέννησης!
ΚΛΙΚ στην εικόνα:

ΙΣΤΟΡΙΑ – Αναγέννηση-Θρησκευτική μεταρρύθμιση

Φλωρεντία (Ιταλία): Η σημαντικότερη πόλη της ευρωπαϊκής αναγέννησης.




ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!!!

Και πάλι μαζί, από το καινούριο μας blog!!!
Με χαρά!
Καλή χρονιά!
Καλό διάβασμα!
Καλή δύναμη!
Καλό κουράγιο!
Όλα (θα πάνε) καλά!...

Το παλιό μας blog, της Ε΄, συνεχίζει να βρίσκεται στην γνώριμη διεύθυνση:

etaksi2011.wordpress.com