Σελίδες

Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2013

Τέλος εποχής...

Το blog μας έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του και πλέον είναι ανενεργό.
Αυτό σημαίνει πως δεν θα εμφανίζονται νέες αναρτήσεις, και οι παλιές μόνο περιστασιακά και συμπτωματικά θα ελέγχονται για την ασφάλεια και την λειτουργικότητά τους.

Με άλλα λόγια, το υλικό αυτού του blog θα συνεχίσει να είναι ελεύθερα προσβάσιμο σε όλους, μόνο που -από 'δω και πέρα- θα περιηγείστε με δική σας, αποκλειστικά, ευθύνη!

Εμείς φέτος (2013-2014) θα μαθαίνουμε τα γράμματα της Τετάρτης, σε άλλη διεύθυνση:

digitalzoot.blogspot.gr

Ένα "Ευχαριστώ!" σε όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους!
   
                           




Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!


ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!
ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ!
ΚΑΛΑ ΜΠΑΝΙΑ!
ΚΑΛΩΣ ΝΑ ΞΑΝΑΝΤΑΜΩΣΟΥΜΕ!

Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Παρασκευή 7 Ιουνίου 2013

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Από τον ηλεκτρισμό στον μαγνητισμό - Ο ηλεκτρομαγνήτης

Α. Τοποθετώντας μία σιδερένια ράβδο στο εσωτερικό ενός πηνίου φτιάχνουμε έναν ηλεκτρομαγνήτη.
Οι ηλεκτρομαγνήτες βρίσκονται πίσω από κάθε ηλεκτρική συσκευή που χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή.



Κυριακή 2 Ιουνίου 2013

Ο μαγνήτης προσανατολίζεται


Οι μαγνήτες περιβάλλονται από μαγνητικό πεδίο, όπως βλέπουμε στην παρακάτω εφαρμογή.
ΚΛΙΚ στην εικόνα και πατήστε Play για να δείτε πώς περιστρέφεται η μαγνητική βελόνα καθώς πλησιάζει τους διαφορετικούς πόλους του. Όπως θα δείτε, καθώς η μαγνητική βελόνα περιστρέφεται γύρω από τους πόλους του μαγνήτη, ο πόλος της  έλκεται από τον αντίθετο πόλο του μαγνήτη.

Μετρώ επιφάνειες - Μονάδες μέτρησης εμβαδού

Ας δούμε την (οπτική) σχέση που έχουν μεταξύ τους, ένα τετραγωνικό μέτρο, ένα τετραγωνικό δεκατόμετρο και ένα τετραγωνικό εκατοστόμετρο!
Αν το τ.μ. καταλαμβάνει χώρο όσο το τετράγωνο παρακάτω, τότε το τ.δεκ. και το τ.εκ. είναι τα μικρά τετραγωνάκια που φαίνονται στο εσωτερικό του.

Γωνίες

Ας κάνουμε μια επαναληψούλα στις γωνίες, μέσα από κάποιες διαδραστικές εφαρμογές...

1. Είδη γωνιών


Τσάρλυ Τσάπλιν

Δείτε αποσπάσματα από μερικές ταινίες του Τσάρλυ Τσάπλιν (του γνωστού μας "Σαρλώ").

Ο Μεγάλος Δικτάτωρ (1940)
Απολαύστε την περίφημη σκηνή όπου, διακωμωδώντας τον Χίτλερ, παίζει με την Γη - Υδρόγειο Σφαίρα ονειρευόμενος να την κατακτήσει...


Παρασκευή 31 Μαΐου 2013

Ιμαλάια

Μουσική περιήγηση στις ψηλότερες κορυφές των Ιμαλαΐων.
Βάλτε πλήρη οθόνη, ανοίξτε τον ήχο και... χαλαρώστε!

Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Ο μαγνήτης

Μαγνήτες ονομάζονται τα σώματα εκείνα τα οποία έχουν την ιδιότητα να έλκουν διάφορα αντικείμενα που περιέχουν σιδηρομαγνητικά υλικά (σίδηρο, νικέλιο, κοβάλτιο, κλπ.).

Οι μαγνήτες (φυσικοί από μαγνητίτη ή τεχνητοί από μόνιμα μαγνητισμένα υλικά) έχουν
διάφορα σχήματα:

Τρίτη 28 Μαΐου 2013

Επίσκεψη στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

Αρχείο:Old Greek Parliament Athens.jpg

Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο βρίσκεται στην οδό Σταδίου (κοντά στο Σύνταγμα) και στεγάζεται στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής.
Το Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής θεμελιώθηκε το 1835 από την βασίλισσα Αμαλία και οικοδομήθηκε σε σχέδια του Γάλλου αρχιτέκτονα Francois Boulanger.Στέγασε το Ελληνικό Κοινοβούλιο από το 1875 έως το 1932.
Αντικείμενο του Μουσείου είναι η ιστορία των Ελλήνων και της Ελλάδας: η περίοδος της τουρκοκρατίας και φραγκοκρατίας, η Επανάσταση του 1821, οι απελευθερωτικοί αγώνες, η δημιουργία του ανεξάρτητου κράτους, η πολιτική, κοινωνική και πνευματική εξέλιξη του Ελληνισμού ως την σημερινή εποχή.
Η έκθεση του μουσείου καλύπτει χρονικά την περίοδο από τα τελευταία χρόνια πριν την Άλωση της Κωνσταντινούπολης μέχρι τις πρώτες πολεμικές επιχειρήσεις κατά το 1940.

Περιηγηθείτε στο Μουσείο από εδώ:  www.nhmuseum.gr
Πατήστε στις επιλογές στα αριστερά και δείτε φωτογραφίες από τα εκθέματα της μόνιμης συλλογής του.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Ένας 9χρονος ξεσηκώνει την εκπαιδευτική κοινότητα στο Σικάγο

Ο Άζεα Τζόνσον είναι μόλις 9 ετών και ξεσήκωσε το Σικάγο, μιλώντας σε δημόσια διαμαρτυρία για την απόφαση του δημάρχου να προχωρήσει στο κλείσιμο 53 σχολείων, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και το δικό του.
"...Τα παιδιά χρειάζονται ασφάλεια. Ο Ραμ Εμάνιουελ (δήμαρχος του Σικάγου) δεν ενδιαφέρεται για τα σχολεία μας. Δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλειά μας. Κανονικά, έπρεπε να επενδύει σε αυτά τα σχολεία και όχι να τα κλείνει. Έπρεπε να υποστηρίζει αυτά τα σχολεία και όχι να τα κλείνει... Μαζευτήκαμε, λοιπόν, εδώ σήμερα για να του πούμε ότι δεν είμαστε παιχνίδια και δεν τα παρατάμε. Όχι χωρίς να δώσουμε τη μάχη μας...."



Πηγή: εφημερίδα "Ελευθεροτυπία"

Ευθύς και πλάγιος λόγος

Τι είναι ο ευθύς λόγος; Τι είναι ο πλάγιος λόγος;
Πότε χρησιμοποιούμε ευθύ και πότε πλάγιο λόγο;
Πώς μετατρέπουμε ευθύ λόγο σε πλάγιο, και το αντίστροφο (από πλάγιο σε ευθύ);

Οι απαντήσεις παρακάτω!
(Πατήστε το κουμπάκι
 κάτω δεξιά, για να δείτε την παρουσίαση σε πλήρη οθόνη).



Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Κυριακή 12 Μαΐου 2013

Λόγιοι σχηματισμοί των ρημάτων

Υπάρχουν ρήματα στη γλώσσα μας που στον Αόριστο παρουσιάζουν κάποια ιδιομορφία, επειδή κλίνονται όπως τα αρχαία ελληνικά ρήματα.

Τα ρήματα αυτά είναι κατά κανόνα σύνθετα,
με α΄ συνθετικό πρόθεση (ανά, από, εκ, εν, επί, παρά, συν, κλπ.)
και β΄ συνθετικό αρχαιοελληνικά ρήματα όπως τα: άγω (= οδηγώ, φέρνω), βαίνω (= βαδίζω, πορεύομαι), δεικνύω-δείκνυμι (=δείχνω, φανερώνω), λαμβάνω (= παίρνω, δέχομαι).
Λόγω της αρχαίας κλίσης τους, ο Αόριστος στην νέα ελληνική γλώσσα χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο στο γ΄ πρόσωπο (ενικού και πληθυντικού).
Μερικά τέτοια ρήματα είναι τα παρακάτω:
συμβαίνω, αποβαίνω, παραβαίνω, κλπ.
(συν ή από ή παρά+ βαίνω [αόριστος στα αρχαία ελληνικά: έβην])
Το γ΄ πρόσωπο αορίστου γίνεται:
συνέβη - συνέβησαν, απέβη - απέβησαν, παρέβη - παρέβησαν, κλπ.
εισάγομαι, αποδεικνύομαι, συλλαμβάνομαι, κλπ.
• εισάγομαι 
(εις + άγομαι [παθητικός αόριστος  στα αρχαία ελληνικά : ήχθην])
 Στο γ΄ πρόσωπο αορίστου γίνεται: εισήχθη - εισήχθησαν.
• αποδεικνύομαι 
(από + δεικνύομαι [παθητικός αόριστος στα αρχαία ελληνικά : εδείχθην]) 
 Στο γ΄ πρόσωπο αορίστου γίνεται: απεδείχθη - απεδείχθησαν.
• συλλαμβάνομαι 
(συν + λαμβάνομαι [παθητικός αόριστος στα αρχαία ελληνικά : ελήφθην] ) 
 Στο γ΄ πρόσωπο αορίστου γίνεται: συνελήφθη - συνελήφθησαν

Άλλα ρήματα που σχηματίζονται με λόγια κλίση είναι τα:
υφίσταμαι → γ΄ πρόσωπο: υπέστη - υπέστησαν
επιτίθεμαι γ΄ πρόσωπο: επετέθη - επετέθησαν,
αφίεμαι γ΄ πρόσωπο: αφέθη - αφέθησαν,        
επιβάλλομαι γ΄ πρόσωπο: επεβλήθη - επεβλήθησαν,
αναβάλλομαι → γ΄ πρόσωπο: ανεβλήθη - ανεβλήθησαν,   
συντρίβομαι γ΄ πρόσωπο: συνετρίβη - συνετρίβησαν,
καθίσταμαι γ΄ πρόσωπο: κατέστη - κατέστησαν
κλπ.  
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
(Από δελτίο ειδήσεων)
Μικρό ιδιωτικό αεροπλάνο συνετρίβη σε χαράδρα της Πίνδου. Το δυστύχημα συνέβη χθες το απόγευμα. Στην περιοχή μετέβησαν αμέσως κλιμάκια των Ειδικών Δυνάμεων, όμως δεν κατέστη δυνατόν να κατέβουν στον τόπο της τραγωδίας λόγω του δύσβατου του εδάφους. Έτσι, μέχρι στιγμής, οι έρευνες για τον εντοπισμό των θυμάτων απέβησαν άκαρπες. Τα βουνά απεδείχθησαν για άλλη μια φορά επικίνδυνα στις χαμηλές πτήσεις των μικρών αεροπλάνων.

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

16 Απριλίου 1834: Η δίκη του Κολοκοτρώνη


Σαν σήμερα, στις 16 Απριλίου του 1834, ξεκίνησε η δίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Δημήτριου Πλαπούτα με την κατηγορία της συνωμοσίας εναντίον του βασιλιά Όθωνα. Δεν ήταν όμως η πρώτη φορά που φυλακίστηκε. Στην διάρκεια του εμφυλίου πολέμου, μετά από ένοπλες συγκρούσεις, ο ίδιος και ο γιος του είχαν συλληφθεί και φυλακιστεί στο Ναύπλιο.

Aν και πρωτοστάτησε στα γεγονότα για την εκλογή του Όθωνα, με την έλευση του τελευταίου το 1832, ο Κολοκοτρώνης έγινε στόχος συκοφαντιών εκ μέρους των πολιτικών του αντιπάλων κυρίως του Ι. Κωλέττη. Συν τοις άλλοις, η βαυαρική αντιβασιλεία (ο Όθων ήταν ακόμη ανήλικος) δυσανασχετούσε έντονα εξαιτίας της φιλοκαποδιστριακής και φιλορωσικής του τοποθέτησης.

Σάββατο 6 Απριλίου 2013

7ος Διαγωνισμός Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Τα θέματα και οι λύσεις του διαγωνισμού.
ΚΛΙΚ στην εικόνα για να τα δείτε:


Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών της Ευρώπης

Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των παραδουνάβιων λαών
Ο ρους του Δούναβη:

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

«Η σιωπή είναι ανοχή;»

18ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Μαθητικής Δημιουργίας με θέμα τους Πρόσφυγες

Έως 19 Απριλίου 2013

Κεντρικό θέμα του φετινού Διαγωνισμού είναι η αντίδρασή μας απέναντι στην ρατσιστική βία και την μισαλλοδοξία. Πολλές φορές ο φόβος, η άγνοια, το γεγονός ότι πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε μια κατάσταση, μας κάνει να σιωπούμε. Αυτό δεν σημαίνει και ότι αδιαφορούμε. Με ποιους τρόπους μπορούμε να εκφράσουμε την αντίθεσή μας;

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης

(Οι πληροφορίες και το υλικό, από το Ψηφιακό Σχολείο.
Πατήστε πάνω σε κάθε εικόνα, για να μεταφερθείτε στους διαδραστικούς χάρτες.)

Πολιτικός χάρτης της Ευρώπης

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

2 Απριλίου: Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου


Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου σήμερα!
Και γιατί σήμερα;
Μα, επειδή σαν αυτήν την ημέρα γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν ("Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος", "Η μικρή γοργόνα", "Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα", "Ο μολυβένιος στρατιώτης", "Το κοριτσάκι με τα σπίρτα", "Η τοσοδούλα", "Η βασίλισσα του χιονιού" και πολλά άλλα πολύ γνωστά παραμύθια).
Την ημέρα την καθιέρωσε το 1966 η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα ( International Board on Books for Young People - IBBY), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα, αλλά και να προκαλέσει την προσοχή των μεγάλων στο καλό παιδικό βιβλίο.
Από τότε, κάθε επέτειο, ένα τμήμα της οργάνωσης από μια χώρα (διαφορετική κάθε χρόνο) ετοιμάζει μία αφίσσα και ένα μήνυμα σχετικό με την φιλαναγνωσία.
Για το 2013 υπεύθυνο είναι το τμήμα των Η.Π.Α. που κυκλοφόρησε την παραπάνω αφίσσα, όπως και το μήνυμα: "Βιβλιοχαρά σ' όλη τη Γη".

(Πληροφορίες από τους ιστότοπους:
http://www.sansimera.gr
http://blogs.sch.gr/gymagath )

Και μια που είναι η μέρα σήμερα, δείτε έναν ωραίο ιστότοπο για το βιβλίο και για τους μικρούς αναγνώστες, δηλαδή... εσάς!
"http://www.mikrosanagnostis.gr"

Μικροί συγγραφείς: Συνέχισε την ιστορία...

Ο ιστότοπος www.bookbook.gr σε συνεργασία με τις εκδόσεις ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ διοργάνωσαν διαγωνισμό ομαδικής συγγραφής ιστορίας.
Ο διαγωνισμός έχει λήξει, όμως μπορείτε ακόμη να γράψετε την δική σας συνέχεια της ιστορίας, από εκεί που την άφησε ο προηγούμενος, και το κείμενό σας θα συμπεριληφθεί στο ολοκληρωμένο "βιβλίο" που ετοιμάζεται.

Προτού μπείτε στην ιστορία, διαβάστε τον δεκάλογο του καλού συγγραφέα, όπως τον περιγράφει το bookbook.gr:
1. Να έχεις πάντα μαζί σου ένα μολύβι για να σημειώνεις τις ιδέες σου. Ή καλύτερα δύο, μπορεί να σου σπάσει καμιά μύτη.
2. Για να γράφεις καλά, πρέπει να σβήνεις συχνά. Η ιστορία μένει μισή αν βγάλεις τα μπλα μπλα. Οπότε ας έχεις μαζί σου και γόμα καλύτερα.
3. Τα μάτια και τα αυτιά σου ανοιχτά. Οι ωραιότερες ιστορίες είναι αυτές που κάποιος αρχίζει να διηγείται στον διπλανό του στο δρόμο, στο πάρκο, στο μετρό. Εσύ ακούς και μετά αλλάζεις, προσθέτεις τα δικά σου. Ιδέες μπορείς να πάρεις και από τα μυθιστορήματα των αγαπημένων σου συγγραφέων. Οι καλοί συγγραφείς είναι και μανιώδεις αναγνώστες…
4. Να σκέφτεσαι πάντα “τι θα γινόταν αν;” Έτσι θα ξεκολλάς σε δύσκολες στιγμές.
5. Αν κάτι δεν πάει καλά, μην συνεχίσεις να γράφεις. Γύρνα πίσω στο σημείο που τα πράγματα πήγαιναν ακόμη καλά, σβήσε ό,τι έγραψες από εκείνο το σημείο και μετά, και ξαναρώτα: “τι θα γινόταν αν”;
6. Διάβασε δυνατά ό,τι έγραψες. Κάνε πως τα έγραψε κάποιος που τον συμπαθείς κάπως, αλλά όχι και πολύ. Κάνε τώρα πως αυτός ο κάποιος σε ρωτάει τι πρέπει να αλλάξει για να γίνει πιο ενδιαφέρουσα η ιστορία. Σκέψου τι θα του πεις.
7. Να έχεις πάντα δίπλα σου ένα λεξικό. Όχι για να γράφεις περίπλοκες λέξεις, αλλά για να ξέρεις τι σημαίνουν και να τις χρησιμοποιείς μόνο αν χρειαστεί. Και για να ελέγχεις την ορθογραφία σου.
8. Μην χρησιμοποιείς χαζοπαρομοιώσεις. Π.χ. τα σύννεφα ήταν άσπρα σαν βαμβάκι.
9. Να παιδεύεις τους ήρωές σου, αλλά να τους αγαπάς κι όλας, να προσπαθείς να τους καταλάβεις (ξεκίνα με αδέρφια, ξαδέρφια, φίλους, όχι και τόσο φίλους). Προσπάθησε να αναλύσεις γιατί φέρονται όπως φέρονται. Δες τους σαν ήρωες.
10. Μην καταδεχτείς να τελειώσεις την ιστορία με δίδαγμα. Είναι σαν να λες ένα ανέκδοτο και μετά να προσπαθείς να το εξηγήσεις...
Και τώρα η ιστορία!
Για να μπείτε και να την συνεχίσετε, πατήστε πάνω στον τίτλο της:

Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Η Επανάσταση του 1821 (σύντομη επισκόπηση)

Το είδαμε στο αδελφό blog: "Αντιμάθημα" και το αναδημοσιεύουμε (με μερικά τελικά "ν" παραπάνω...)


1. Η Φιλική Εταιρεία (1814)

Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1814. Ήταν μια επαναστατική μυστική οργάνωση που σκοπό της είχε την οργάνωση του αγώνα για την απελευθέρωση των Ελλήνων. Ιδρυτές της ήταν οι έμποροι Τσακάλωφ, Σκουφάς και Ξάνθος. Πρώτα κάλεσαν ως αρχηγό τον Καποδίστρια (τότε υπουργό εξωτερικών της Ρωσίας) αλλά αυτός αρνήθηκε.Κατόπιν ζήτησαν από τον Αλέξανδρο Υψηλάντη να γίνει αρχηγός, ο οποίος δέχτηκε.


2. Η έναρξη της Επανάστασης στη Μολδοβλαχία (1821)

Οι Φιλικοί, με αρχηγό τον Αλέξανδρο Υψηλάντη, αποφάσισαν να ξεκινήσει η Επανάσταση από την Μολδοβλαχία. Η Επανάσταση ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1821. Η αποφασιστικότερη μάχη δόθηκε στο Δραγατσάνι (1821) όπου οι Ιερολοχίτες έπεσαν μέχρι ενός στο πεδίο της μάχης. Η επανάσταση πλέον είχε σβήσει στη Μολδοβλαχία. Όμως, η επανάσταση στημ Μολδοβλαχία είχε και την θετική της πλευρά, αφού ανάγκασε τους Τούρκους να στείλουν ένα μέρος του στρατού τους στην περιοχή, διασπώντας έτσι τις δυνάμεις τους.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013

Πολυχάρτης Ευρώπης

Χάρτης πολλαπλών χρήσεων! (Από το Ψηφιακό Σχολείο)
Μπορείτε να επιλέξετε, από την μπάρα κάτω δεξιά, μία από τις τρεις επιλογές, ώστε να βλέπετε τον χάρτη βλάστησης ή τον κλιματικό χάρτη ή τον χάρτη με το ανάγλυφο της Ευρώπης.
Μπορείτε, επίσης, να επιλέξετε από την μπάρα κάτω αριστερά, παράλληλα με τους χάρτες, αν θέλετε να εμφανίζονται τα κράτη με τις πρωτεύουσες, οι ονομασίες (βουνών, ποταμών, θαλασσών, κλπ.) και οι γεωγραφικές συντεταγμένες (παράλληλοι κύκλοι - μεσημβρινοί).
Με το κουμπί:
 επιλέγετε να δείτε τον γεωφυσικό χάρτη.

Με το κουμπί:
 (αριστερά) μπορείτε να δείτε το υπόμνημα για κάθε χάρτη (π.χ. τα ονόματα των κλιματικών ζωνών για τον κλιματικό χάρτη).

Πατώντας το κουμπί:
 (κάτω αριστερά) εμφανίζεται η "μεζούρα" για να μετρήσετε αποστάσεις.

Πατώντας το κουμπί:
 (κάτω δεξιά) εμφανίζονται πληροφορίες και επεξηγήσεις.

ΚΛΙΚ στην εικόνα:



Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Καρδιά - Ένας ακούραστος μυς

Όπως και να την σκεφτόμαστε,

          Έτσι...
          ή έτσι:


...είναι ένα πολύπλοκο όργανο που εργάζεται ασταμάτητα σ' όλη την διάρκεια της ζωής μας!

Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Το τέλος της Επανάστασης και η ελληνική ανεξαρτησία


ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ό
ταν παραδόθηκε η Ακρόπολη στους Τούρκους τον Μάιο του 1827, η ελληνική Επανάσταση είχε ουσιαστικά σβήσει. Εκείνη την περίοδο οι Μεγάλες Δυνάμεις,  προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα καινούρια συμφέροντά τους στην περιοχή, επενέβησαν υπέρ της Ελλάδας.
Έτσι, από την καταδίκη της Επανάστασης, το 1821, σύμφωνα με την απαίτηση της Ιερής Συμμαχίας, φτάσαμε στην συνθήκη του Λονδίνου, τον Ιούλιο του 1827, η οποία υποχρέωνε τους Τούρκους να κάνουν ανακωχή με τους Έλληνες και να αρχίσουν διαπραγματεύσεις για την αυτονομία της Ελλάδας.

Ο Ιωάννης Καποδίστριας και το έργο του


ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Ο
 Καποδίστριας έφτασε στο Ναύπλιο για να αναλάβει την διακυβέρνηση μιας χώρας η οποία έβγαινε από έναν πολύχρονο αγώνα. Φτώχεια και αναρχία επικρατούσαν σε όλη την επικράτεια και τα πάντα ήταν διαλυμένα.

Οι Εθνοσυνελεύσεις και η πολιτική οργάνωση του Αγώνα


ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μ
ε την έναρξη της Επανάστασης, το 1821, συγκροτήθηκαν τοπικές κυβερνήσεις: η Πελοποννησιακή Γερουσία στην Πελοπόννησο, η Γερουσία στην Δυτική Στερεά και ο Άρειος Πάγος στην Ανατολική Στερεά Ελλάδα.
Όμως, οι τοπικές αυτές κυβερνήσεις, επειδή εκπροσωπούσαν κυρίως τα συμφέροντα των περιοχών τους, δεν μπόρεσαν να συντονίσουν συνολικά τον Αγώνα. Γι’ αυτόν τον λόγο κρίθηκε αναγκαία η ύπαρξη μια ενιαίας κεντρικής κυβέρνησης.
Έτσι, στην διάρκεια της Επανάστασης πραγματοποιήθηκαν τρεις Εθνοσυνελεύσεις.

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

21 Μαρτίου: Ημέρα ενάντια στον ρατσισμό

«Κιαλό Αμαντού, ανήλικος μετανάστης στην Αθήνα»
Ένα μικρού μήκους φιλμ που προσπαθεί να περιγράψει την ζωή ενός ξένου στην Ελλάδα και την φασιστική απειλή.
(Το είδαμε εδώ!).


Σάββατο 9 Μαρτίου 2013

Επανάληψη στις εξισώσεις και τις αναλογίες - Ασκήσεις

Λίγη θεωρία και αρκετές ασκήσεις, για όποιον -α θέλει μια επί πλέον εξάσκηση.
(Από το e-math.eduportal.gr)
ΚΛΙΚ στην εικόνα, για να μεταφερθείτε στο site:

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Κλιματικές ζώνες της Ευρώπης

Διαδραστικός χάρτης των κλιματικών ζωνών της Ευρώπης, από το Ψηφιακό Σχολείο.
ΚΛΙΚ στην εικόνα:

Παίζω με την ...Ευρώπη

Πατάτε START και προσπαθείτε να βρείτε όσα σας ζητάει. Καλή επιτυχία!

Εντοπίζω τις μεγαλύτερες οροσειρές της Ευρώπης:

Η αναπνοή

ΤΟ ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

Παρουσίαση από τον Γρηγόρη Ζερβό


ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΠΟΣΑ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΑΝΑΛΟΓΑ

1.   Ένα συνεργείο ελαιοχρωματιστών με 18 εργάτες χρειάζεται 9 ημέρες για να  βάψει μια καινούρια πολυκατοικία. Πόσοι ακόμη εργάτες πρέπει να προστεθούν στο συνεργείο για να τελειώσει το έργο 3 ημέρες νωρίτερα;

 2.   Μια ομάδα ορειβατών από 6 άντρες είχε τρόφιμα για 24 ημέρες. Στην ομάδα των ορειβατών κατά την αναχώρηση ενσωματώθηκαν ακόμη 3 ορειβάτες. Πόσες  ημέρες θα περάσει τώρα η ομάδα με τα τρόφιμα που έχει;
  
3.   15 τεχνίτες τελειώνουν ένα έργο σε 30 ημέρες. Αν φύγει το 1/3 των εργατών, σε πόσες ημέρες θα τελειώσει το έργο;

Αναλογίες - Επανάληψη για Παρασκευή


Πρόβλημα 1: Ένα δέντρο ρίχνει σκιά μήκους 12 μέτρων. Την ίδια ώρα ένας πάσσαλος δίπλα στο δέντρο, με ύψος 1,2 μέτρα, ρίχνει σκιά 3 μέτρα. Πόσο είναι το ύψος του δέντρου; 

Πρόβλημα 2: Μια οικογένεια καταναλώνει σε 20 ημέρες 4 κιλά και 800 γραμμάρια λάδι. Πόσα κιλά λάδι καταναλώνει το μήνα (30 ημέρες); 

Πρόβλημα 3: Ένα φωτοτυπικό μηχάνημα φωτοτυπεί 96 σελίδες σε 3 λεπτά της ώρας. Σε πόσο χρόνο θα φωτοτυπήσει 352 σελίδες;
  
Πρόβλημα 4: Ο Θανάσης αγόρασε 6 τετράδια και έδωσε 8,40 €. Πόσα ευρώ (€) θα δώσει για να αγοράσει 8 τετράδια;

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2013

6 ΜΑΡΤΙΟΥ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Αν και η υπόθεση της σχολικής βίας είναι κάτι που πρέπει να μας απασχολεί 365 ημέρες τον χρόνο και όχι μόνο μία (την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας), εν τούτοις με αφορμή αυτήν την ημέρα, καλό είναι να (ξανα)δούμε κάποια πράγματα που σίγουρα ενδιαφέρουν όλους!
Και, φυσικά, έχουμε πάντα στον νου μας πως:
  • ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ ΒΙΑ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ!
  • ΔΕΝ ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΑΠΛΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ, ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΝΑ ΑΣΚΟΥΝ ΒΙΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗ ΜΑΣ!
  • ΟΤΑΝ ΣΩΠΑΙΝΟΥΜΕ Ή ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΜΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ, ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ!
  • ΔΕΝ ΦΟΒΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ!
  • ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ!

"ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΝΑΝΕ!"



Τρίτη 5 Μαρτίου 2013

Ο Φιλελληνισμός

Η υποδοχή του λόρδου Βύρωνα από τους Έλληνες, πίνακας του Θ. Βρυζάκη

ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εξισώσεις, Επανάληψη

Οι εξισώσεις της 1ης Μαρτίου (με τις απαντήσεις τους και σχόλια):



Ασφάλεια στον δρόμο...

1. Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για παιδιά

Το λούνα-παρκ της Γλώσσας: Αντωνυμίες

Από την Εκπαιδευτική Τηλεόραση.
ΚΛΙΚ στις εικόνες:

Το λούνα παρκ της γλώσσας – Αντωνυμίες (Α΄ μέρος)


Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Σπονδυλωτά ζώα

Βίντεο παραγωγής Νικόλ:

Μπράβο, Νικόλ!!!

Παιχνίδια ...γεωγραφικά, με την Ευρώπη!

Σε κάθε παιχνίδι από τα παρακάτω, πατάτε START και προσπαθείτε να βρείτε όλα όσα σας ζητάει, χερσονήσους, νησιά, κλπ., (και σε "αξιοπρεπή" χρόνο...).

Α. Βρίσκω τις χερσονήσους της Ευρώπης

Β. Εντοπίζω τα μεγαλύτερα νησιά της Ευρώπης

Γ. Βρίσκω τις θάλασσες της Ευρώπης


Καλή επιτυχία!

Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

Ο μύθος της Ευρώπης

Η ήπειρος Ευρώπη πήρε το όνομά της από την μυθική Ευρώπη, κόρη του Αγήνορα και της Τηλεφάσσας, ηγεμόνων της Φοινίκης. Αυτήν, λοιπόν, ερωτεύτηκε ο Δίας βλέποντάς την μια μέρα που είχε πάει σε κάτι λιβάδια κοντά στην παραλία να παίξει με τις φίλες της.
Μεταμορφώθηκε τότε σε ταύρο, την ξεγέλασε κάνοντάς την να ανεβεί στην ράχη του και την πήρε μακριά στην Κρήτη, όπου έζησαν μαζί για κάποιο διάστημα. Παιδί του Δία και της Ευρώπης ήταν, μεταξύ των άλλων, και ο Μίνωας, που έγινε αργότερα βασιλιάς της Κρήτης.

Δείτε τον μύθο σε βίντεο:


Τιτσιάνο: "Η αρπαγή της Ευρώπης"

Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Οι Πυγμαίοι

Ομαδική εργασία.
Στο Περιοδικό (ΚΛΙΚ στην εικόνα):

Οι Μπαντού

Ομαδική εργασία.
Στο Περιοδικό (ΚΛΙΚ στην εικόνα):

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013